אסי מוש עובדות מעניינות על קולומביה

December 31 2023Cfao

אסי מוש, מדריך טיולים, מציג עובדות מעניינות על קולומביה. הנה כמה עובדות ומקומות שכדאי שתכירו לקראת טיול בקולומביה ובמדינות דרום אמריקה.

קולומביה ידועה בנופים היפים, התרבות העשירה וההיסטוריה התוססת שלה, מסביר אסי מוש מדריך טיולים בינלאומי. עם זאת, אנשים רבים לא יודעים שזה גם ביתם של כמה מעצי הדקל הגבוהים בעולם, שיכולים להגיע לגובה של עד 60 מטרים.

בנוסף לכך, יש בארץ מגוון מינים אנדמיים, כמו צפרדע הרעלה הזהובה וטנג’ר ססגוני. וזה רק קצה לקצה הקרחון כשמדובר על עובדות מעניינות על קולומביה. קבלו ריכוז מעניין. תיהנו, אסי מוש.

עובדות מעניינות על קולומביה. אסי מוש.

1. זוהי המדינה השנייה במגוון הביולוגי בעולם

המערכות האקולוגיות העצומות של קולומביה מארחות מגוון מינים שלא ניתן למצוא במקומות אחרים על פני כדור הארץ. הם כוללים בעלי חיים וצמחים אנדמיים כמו דקל קווינדיו (שהוא העץ הלאומי של קולומביה) ודולפינים.

קולומביה. אסי מוש

2. הידעתם כי בקולומביה יש את  המספר הגבוה ביותר של חגים לאומיים. יותר מכל מדינה אחרת בעולם. הקולומביאנים אוהבים לחגוג. יש להם 18 חגים לאומיים ללא עבודה. זה כולל חגים לדקל השעווה קווינדיו, שהוא העץ הלאומי של המדינה, והאוצלוט, חתול בר מנומר בגודל בינוני.

אסי מוש. קולומביה. ידריך טיולים אסי מוש

אחד מפלאי הטבע המדהימים ביותר בקולומביה הוא Cano Cristales, הידוע בשם ‘הקשת הנוזלית’. עשב הנהר פורח מיוני עד אמצע דצמבר, והופך את המים לתצוגה חיה של אדום וכחול.

3. האם ידעתם כי בקולומביה יש את המספר הגבוה בעולם של מיני ציפורים.  מיקומה הטרופי של המדינה ושני חופי האוקיינוס הופכים אותה לגן עדן לצפרים. זוהי אחת מ-17 מדינות המגה-מגוון, והיא ביתם של מגוון מערכות אקולוגיות ומינים.

red green and blue parrot on brown tree branch during daytime

 

זה גם ביתם של דולפיני נהר ורודים, הלא הם בוטו, שנולדים אפורים אך מקבלים בהדרגה גוון ורוד (במיוחד הזכרים). קולומביה לוקחת ברצינות את פלאי הטבע שלה והוסיפה הגנה על המגוון הביולוגי ליוזמות מדיניות רבות.

4. יש בקולומביה גם את המספר הגבוה ביותר בעולם של הרי געש פעילים. התפרצות הר הגעש נבאדו דל רואיז ב-13 בנובמבר 1985, הייתה אחת האסונות הגעשיים הקטלניים ביותר בעולם. במפולות הבוץ שהתקבלו נהרגו יותר מ-24,000.

דקלי השעווה (Ceroxylon quindiuense) צומחים לגבהים מרשימים של עד 200 רגל ביערות האנדים הלחים של עמק קוקורה. הם ילידי קולומביה.

עם סלבריטאים כמו שאקירה וסופיה ורגרה, קולומביה היא יעד פופולרי למטיילים. ואין זה פלא: במדינה יש מגוון של יופי טבעי, כמו גם תרבות והיסטוריה עשירה.

5. יש בקולומביה גם את המספר הגבוה בעולם של אוצלוטים.

קולומביה היא ביתם של מגוון רחב של חיות בר. חלק מגולות הכותרת שלה כוללות יגוארים, אוצלוטים ודוב משקפיים.

הספורט הלאומי של קולומביה הוא טג’ו, הכולל זריקת דיסקים מתכתיים (טג’וס) לעבר מטרות מכוסות בשקיות של אבק שריפה. כשהם פוגעים, הם מתפוצצים ומשמיעים רעש חזק.

אחת העובדות הייחודיות ביותר בקולומביה היא שיש בה דולפיני נהר ורודים, הידועים כבוטוס. הם מראה יפהפה וניתן למצוא אותם ביער הגשם של האמזונס.

6. יש לו את המספר הגבוה ביותר של דקלי שעווה בעולם

דקל השעווה Quindio, שנראה קצת כמו עצי הטרופולה של ד”ר סוס, נמצא בקולומביה. פעם זה היה בסכנת הכחדה, אבל עכשיו קולומביה הפכה אותם לעץ הלאומי שלהם והעבירה חוקים כדי להגן עליהם.

קולומביה היא אחת מ-17 המדינות המגוונות בעולם, כלומר יש לה מגוון עצום של מינים. המדינה היא גם ביתו של פלא טבעי מדהים שנקרא נהר חמשת הצבעים.

7. יש בו את המספר הגבוה ביותר של דולפינים בעולם. קולומביה היא ביתם של 33 מיני לוויתנים ודולפינים שונים. ניתן למצוא יצורים אלה באוקיינוסים ובמערכות הנהרות של המדינה.

8. הקולומביאנים ידועים בקפה, באבני הברקת ובנופי גן העדן שלהם, אבל הם גם מייצרים כמה מהכישרונות הטובים בעולם. מסלבריטאים כמו שאקירה, סופיה ורגרה וג’יי באלווין ועד לספורטאים, סופרים ופוליטיקאים, אנשים בעלי פרופיל גבוה אלה עזרו לשים את קולומביה על המפה.

9. יש את המספר הגבוה ביותר של קילומטרים של קו חוף בעולם. במדינת קולומביה אפשר למצוא קילומטרים של קו חוף. הנהרות הגדולים ביותר שלה, המגדלנה והפוטומאיו, נפגשים בים הקריבי ליד ברנקייה.

coffee beans on gray steel wok אסי מוש. קפה קולומביאני. אסי מוש. קפה קולומביה.

10. יש בו את המספר הגבוה ביותר של מטעי קפה בעולם
קולומביה היא מדינה מרתקת המציעה הרבה דברים לראות ולעשות. מערים מודרניות בניגוד לטבע בתולי, יש משהו לכולם במדינה הלטינית-אמריקאית הזו.

צמח הקפה הוצג לראשונה לקולומביה בסוף המאה ה-17 על ידי כמרים ישועים. עם זאת, הייצור המסחרי החל רק בתחילת המאה ה-19.

#אסי מוש
#קולומביה
Share: